mandag 30. august 2010

Mer enn bare et knekkebrød

.
Knekkebrød kan være så mangt.
Vi har de fine, lyse med frø på, de grove for den sporty typen, og en sort for de som er glad i gammeldags norsk husmannskost. Det er til og med noen med sterke husmorgener som baker sine egne knekkebrød. Jeg er full av beundring all den tid jeg selv er fullstendig blottet for nevnte gener.

Men tilbake til knekkebrødene, jeg har funnet min sort i hylla på butikken. Utvelgelsen skjedde ved at jeg sjekket kalori-innholdet pr 100gram, det knekkebrødet med færrest kalorier ble min favoritt der og da.

Sånn flaks jeg hadde at jeg faktissk likte smaken også!
De er kjempegode med brunost, eller mager smøreost for den del. Jeg knekker det opp og bruker det til frokostblanding med litt bær, og det passer til og med til kremet grønnsakssuppe :)
Det er nesten ikke den ting jeg ikke kan bruke knekkebrødet til.

Her en morgen jeg satt og kosa meg med frokosten oppdaget jeg hvorfor knekkebrødet er så anvendelig.
Det er nemlig mer enn et knekkebrød se bare her:
.

.

Ingen kommentarer: