søndag 15. august 2010

Et hundeliv , på hotell.

Jeg heter bikkja, gogutten, hundehvalpen(selv om jeg er 9 år), kompisen.... kjært barn har mange navn og lydig som jeg er kommer jeg når de roper, uansett hvilket navn de bruker.

Det har seg slik at matmor har fortalt at jeg skal på ferie om ikke så lenge, skikkelig hotellferie for hunder.
Jeg vet ikke om jeg er så glad for det, for jeg skal være der i flere dager, flere enn sist for da var jeg i tre dager. Og det var igrunnen nok, jeg kunne ikke komme meg fort nok ut derfra da de kom tilbake.

Dere kan tro matmor har jobbet hardt for å unngå det, hun skjønner nok at jeg helst vil være hjemme. Mine to "tobente søsken" skulle passe meg på skift i to uker mens matmor og den bedre halvdelen koser seg på noe de kaller Malta.

Så, for en tid siden kom broren min hjem og sa at han skulle på ferie, og like etter kom søsteren min hjem og sa at hun skulle på kurs på jobben. Da så det mørkt ut for meg, og mens matmor ringte kennelen, som hotellet heter, tok jeg halen mellom beina og tuslet ned i senga mi. Jeg gledet meg ikke til ti dager på hotell, og jeg så at matmor ikke var noe glad heller.

Det er jo litt artig på det hotellet, den første timen vel og merke. Men etter at jeg har bjeffet til alle de andre hundene, er det liksom ikke mer å ta seg til. Det er ikke TV på rommet, og ingen fisketurer selv om det er sommer. Da blir det gjerne til at dagene brukes til å gå i hundegården, sove og spise.  Så ferie er igrunnen ikke noe for meg, og jeg greier ikke helt å forstå hvordan matmor og den bedre halvdelen kan glede seg sånn..

Men nå kan heldigvis søsteren min passe meg allikevel, kurset på jobben ble flyttet fram, så nå slipper jeg unna med fem dagers ferie. Jeg ble så glad da jeg hørte det, og hadde jeg vært yngre skulle jeg sprunget rundt og rundt etter halen min, men jeg nøyde meg med å tigge til meg en godbit fra middagsbordet.

Jeg har flere ganger hørt matmor har sagt at hun heller vil ha lengre ferie enn høyere lønn.
Grøss og gru, jeg håper det aldri skjer

Ingen kommentarer: