tirsdag 3. august 2010

Pølsevaner eller bare pølsevev?

.
I dag surfet jeg inn på en artikkel om nordmenns pølsevaner. Jeg måtte jo finne ut om jeg er en normal pølsespiser, eller om jeg er fullstendig atypisk for arten så jeg kastet meg over artikkelen.
Og at nordmenn spiser pølser er det vel ingen tvil om. Bor du på Østlandet og attpåtil er medlem av en småbarnsfamilie, spiser du pølser 34 ganger i året, vel og merke hvis du ikke bor i Oslo da.. For da spiser du pølser bare 21 ganger i året men da har du ikke barn.
Greit å vite når middagen skal planlegges...

Jeg for min del skal visstnok spise pølser 26 ganger i året, og det skal være middagspølser.
Og hadde jeg bodd vest i landet i min ungdom, ja da skulle jeg like spesialpølsene best. Da kunne jeg fråtset i bratwurst, løkpølser og medisterpølser hele året, men bare 26 ganger :)

Men ettersom jeg har passert de førr og atpåtil har valgt å bosette meg i midnattssolens land, må jeg ta til takke med den staute middagspølsa.   Og det gjør jeg jo som regel også.
Bortsett fra til jul for da er det medisterpølse. Eller hvis jeg faller for fristelsen på Shell ( baconpølse i brød er beste junk-food jeg kan få.) Eller hvis jeg skulle komme til å legge pølser på grillen, for da blir det chilli eller løkpølser.
Men de andre gangene, da stemmer det :)

Hysj! Var det noen som sa agurktid??
.

Ingen kommentarer: