lørdag 10. juli 2010

Siden kan ikke vises

I noen uker nå har vi vært på hytta. Jeg har en halvtimes kjøring derfra til jeg er på jobb og allikevel ligger hytta langt ut på landet :)
Det er så fredelig her ute, her spiser vi middag på verandaen uten å høre biler som kjører forbi, vi kan gå til vannet og fiske, det ligger bare femti meter unna.

Når venner stikker innom oss på hytta, blir det som regel kaffe på verandaen.
Alt i alt, veldig koselig og idyllisk.

Men på et område befinner vi oss i skyggenes dal - internett.
Vi har ikke fast internett på hytta, og må belage oss på det som går over eteren og av den typen er det dekning kun for tregeste sort her. Og da skal man ha god tid, når det er åser på alle kanter som skygger for signalene.

"Siden kan ikke vises" er vel den mest sette siden i nettleseren for tiden, og det begrenser internettbruken.
Den største konsekvensen er at min bedre halvdel har gitt opp å jobbe hjemmefra.
Jeg begrenser jobbingen min for tiden, og har derfor ikke planlagt jobbing hjemmefra. Så for meg er det egentlig et luksusproblem.

Jeg legger inn kommentarer på blogger, legger ut poster og leser aviser - "Siden kan ikke vises" kommer det etter en evighet med lasting. Så da begrenser jeg kommentarene og bildene så godt det lar seg gjøre, kutter ut TWITTER og Facebook og avisene kjøper jeg i papirformat og koser meg med de mens jeg drikker morgenkaffen på verandaen.

Og jeg har ikke merket abstinenser ennå, så jeg var vel ikke riktig så avhengig som jeg trodde :)

Ingen kommentarer: