mandag 19. juli 2010

Med munnen altfor full

sitter jeg her, og prøver å svelge unna.
Jeg er nemlig i ferd med å forspise meg, har nok gjort det allerede. Ikke på god mat, kaker eller annet godteri. Nei, jeg har nok forspist meg på gode opplevelser, og søndag morgen ga kroppen tydelig beskjed om at nå er den mett. Overmett.

All energien jeg har hatt de siste ukene var helt borte da jeg våknet, jeg orket ikke koke kaffe eller lage frokost. Jeg ønsket meg bare tilbake til senga. Men søndag var hjemreisedag, så det kom jo ikke på tale.
Det ble til at den bedre halvdelen måtte ta seg av pakking og kjøring, jeg bare satt der og følte meg sliten og lat.

At det skal være så vanskelig å begrense seg selv og fordele kreftene hadde jeg ikke trodd. Jeg gikk og la meg lørdagskvelden full av energi etter en kjempeflott utedag. Vi hadde vært på en liten fjelltur i godværet, truffet noen kjente og satt ute på kvelden og pratet og koste oss. Det var altså nok, eller litt for mye.

 Hvordan i all verden kunne jeg vite det da??  At det skulle bli for mye. Jeg har jo lært at jeg må lytte til kroppens (heretter kalt forræderen) signal, og fordele kreftene. Jammen sa jeg smør!!
Der satt jeg, og foræderren ga ikke et eneste signal om at nå er det på tide å bremse litt.
Jeg var i kjempeform og vurderte til og med en liten kveldstur da jeg gikk og la meg, for så å våkne til null energi.  Dette minner faretruende om juks og forræderen har iallefall ikke fulgt spillereglene.

Så hva gjør man da? Når noen ikke følger spillereglene.
I arbeidslivet brukes muntlig og skriftlig advarsel, med oppsigelse som riset bak speilet.
Jeg ser ikke for meg at denne type reaksjoner vi ha noen positiv effekt.
Innenfor ballspill er det gult og rødt kort som gjelder, men jeg kan jo ikke utvise forræderen heller uansett hvor mye jeg måtte ønske det..

Her står Juni temmelig rådløs, noen som vet om en god reserve jeg kan sette inn en stund?

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Beklager, ingen reserver på lager, ellers skulle du fått. Ang. bikinikjøp; Folk er optimistiske og ute i god tid. Utvalget i butikkene krymper allerede i begynnelsen av juni, håper du blir fornøyd med din blå.

juni sa...

Takk Elisabeth, det går seg nok til med skrotten etterhvert :)
Jeg må nok være tidlig ute neste gang jeg skal handle bikini (håper forresten det blir lenge til), og postordre er iallefall ikke aktuelt ;))

ΔINΔ BΔRE ΔINΔ sa...

Hei Juni! Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! :D Alltid koselig når noen "roter seg inn" og liker det de ser (og ikke minst sier det!)
:D
Skal kose meg og lese litt på din også! :) Liker deg jeg ser sålangt! :)
Ha en fin dag!
A:)

juni sa...

Tusen takk Aina.
Jeg synes det er så koselig å finne nye blogger jeg liker :)
Jeg er derimot ikke alltid så flink til å legge igjen kommentarer, men setter stor pris på de selv, så jeg prøver..

God helg :)