torsdag 8. juli 2010

Kontakt er gjenopprettet

.
Ja, da er det snart over.
Snart vil det være mulig å oppnå kontakt med min bedre halvdel utover et hmm, jaha, eller enda verre HYSJ!
Gudene skal vite at jeg har prøvd den siste måneden. Jeg har til og med prøvd hardt, men alle mine forsøk har vært totalt mislykket. Han ofrer meg ikke et blikk.

Han har sittet som limt fast foran fjernsynet, og jeg har ikke hatt mye å stille opp med mot 22 veltrente fotballkropper, blinde dommere og flere titusen mennesker med det nye geniale instrumentet Vuvuzela.

Dette er helt uforståelig for meg ettersom min bedre halvdel aldri har overvært en live fotballkamp, langt mindre sparket fotball selv. Jeg mistenker han for at han ikke har den ringeste anelse om hva offside-regelen går ut på. Og formasjoner...  det tror han bare er på flystevner ;)
Allikevel sitter han der flere timer for dag en hel sommermåned. Jeg, som for øvrig både har vært på cup-finale-turer og i tillegg har spilt aktivt og kan offsideregelen, sitter her og vansmektes mens jeg hører på de liflige tonene fra dette fantastiske instumentet.

Men endelig er vi kommet til den store finalen, snart skal livet bli som før.
Om ikke så alt for lenge vil stillheten senke seg, kampen om fjernkontrollen er over og det vil igjen være mulig å oppnå kontakt med halvdelen ;)

Jeg lurer bare på en ting: disse vuvuzela-melodiene - de finnes vel ikke på CD?
.

4 kommentarer:

Bergljot sa...

Nei det skulle tatt seg ut! Synes for øvrig at jeg hører disse blåsertene inni hodet mitt store deler av tiden, enda jeg ikke har sett en eneste kamp engang. Ikke bra. Forresten - har dere ikke Tour de France der dere bor? Jeg synes den ene elendigheten avløser den andre...

juni sa...

Jo huff, det har vi :(
Men jeg har funnet et middel mot TdF som virker enn så lenge.
Hver gang det kommer sykling på TV får jeg veldig lyst til at vi skal pakke telt og soveposer og dra på sykkelturer i helga.
Det kalles visst kvinnelist ;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Men som B. nevner, nå overtar Tour de France. Det synes jeg faktisk er mer artig å følge med på. Ikke hele etapper, men de siste kilometrene. ☺ Har imponert et par av gutta på jobben allerede ved å vite hva de forskjellige trøyene er for og kunne navnet på han som brakk kragebenet her om dagen. Takk for myggtips.

juni sa...

Du imponerer meg også :)
Håper du får en myggfri sommer, det virker iallefall for meg..