søndag 11. juli 2010

Prøveferie

Hos Juni er forberedelsene til ferien allerede i gang. Jeg skriver allerede for det er over en måned til den store begivenheten finner sted. (vi skal forresten tyvstarte litt til uka, med en ekstra lang helg)

Den bedre halvdelen har lovet meg ferie under sydens varmende sol, og det ble bestemt allerede i februar mens vi ennå hadde en mild og snøfattig vinter her oppe i Nord.

I går var det shopping som sto på programmet, garderoben skulle oppgraderes både for Juni og den bedre. Det ble en gledelig overraskelse i og med at jeg kunne gå ned fra størrelse "overmåte stor" til "ikke fullt så stor". Fangsten ble en badekåpe, sommerkjole i denim og knebukse, og så fant den bedre nye sommerskjorter (noe jeg anser som en bragd all den tid han hardnakket påsto at han ikke trengte noe nytt) Bilder av de lekre kreasjonene får komme senere, det tar litt for lang til å laste opp for tiden.

Etterpå øvde vi oss på å være turister. Det vil si vi vandret rundt i byen uten mål og mening. Vi var innom torvet og så på bodene til gateselgerne og der var mye rart å se. Vi fant en T-skjorte til nevøen som har bursdag snart, ACDC er det store for tiden akkurat som da jeg var på hans alder. Så gikk vi ned på kaia, men det var ingen fiskebåter inne, så det ble ikke reker på kaikanten.

Dagen ble avsluttet med baccalao og vin  sammen med gode venner på hytta.

En flott prøve-feriedag spør du meg.

Ingen kommentarer: