mandag 12. juli 2010

Bilringer, hengepupper og skjulte arr.

.
Mens regnet høljer ned og temperaturen kryper ned mot 10 grader, har Juni handlet bikini.
Jeg  gikk med godt mot inn i nærmeste klesbutikk etter jobb og fant ganske fort en jeg likte i størrelse "ikke fullt så stor."  Inn på prøverommet med meg, og det var tabbe nummer en! Ikke at jeg prøvde bikinien, men at jeg hadde bare en modell og en størrelse med meg inn i prøverommet.

Tabbe nummer to var typen bikini jeg tok med for prøving...
For å ha det sagt, trekant-BH med knyting spiller på lag med tyngdekraften og fremhever hengepupper på en lite flatterende måte. Jeg burde tenkt på det, men trodde ikke det var SÅ ille.
Ja hva gjør man da, når man står i prøverommet i en bikini som ikke passer og må finne en annen å prøve? Jo, da går bikinien av og klærne på før man går tilbake og finner noen andre å prøve.

Jeg samlet med meg fire stykker som jeg likte og hastet småsvett tilbake til prøverommene, som  alle var opptatt.
Litt venting, så inn for ny prøverunde. Denne gangen var jeg lur og prøvde alle overdelene først, ingen vits i å prøve trusa hvis ikke overdelene passet. To av de jeg prøvde passet bra, det vil si at de løftet de hengende og støttet såpass rundt at ikke puppen datt ut når jeg bøyde meg. YESS!
Da var det trusa igjen...

Nå er det sånn at jeg har litt jeg gjerne vil skjule, så trusa må være stor nok til å skjule og liten nok til at jeg ikke ser ut som en gammel oldemor.
Jeg har et 30 år gammelt arr etter en blindtarmoperasjon som i og for seg ikke ser så ille ut, men etterhvert som magemusklene har gått over fra six-pack til vaskeball med en mer deigete konsistens, har jeg fått et  lite "heng" nederst på høyre sida av magen rett over arret.
Det kan lett skjules med en bikinitruse som rekker oppfor arret, noe de to som passet til BH-ene ikke gjorde.
De sluttet akkurat på arret, og det er det verste som kan skje...

OK ny runde med bikini av og klær på, bort i undertøysavdelingen for å finne truser som dekket litt mer og samtidig passet til BH-ene som passet meg.
Og det var da jeg oppdaget hvor dårlig utvalget i størrelser egentlig var. Man skulle tro at med så lite sol som vi har hatt her nord i sommer, skulle det være nok av bikinier i butikken. Her er det tydeligvis mange optimister som fortsatt tror på sommeren, eller så har halve byen planer om sydenferie for å veie opp for det dårlige været. Det var iallefall bare å gi opp og forflytte seg videre til neste butikk.

Etter en runde med prøving av fire nye bikinier var det to som passet, en mørk blå og en ferskenfarget.
Trusa til den ferskenfargede passet perfekt, med litt rynker i siden som kamuflerte henget på en perfekt måte. Den blå dekket  det den skulle og ikke noe mer.
Jeg var på vei mot kassa for å kjøpe den ferskenfargede da jeg avverget tabbe nummer tre som ville vært MEGA-tabben. Jeg kom nemlig til å tenke på at jeg kanskje skulle bruke bikinien til bading, og en rask sjekk avslørte at trusa var uforet.
Jeg ser ikke for meg at jeg kommer opp av vannet med gjennomsiktig truse, så da ble den ferskenfargede hengt på plass, og jeg ble den "stolte eier" av en mørkeblå bikini som dekker det den skal :)
.

5 kommentarer:

Undertegnede sa...

ikke ante jeg at bikinihandling var et forskningsprosjekt av slike dimensjoner :)))
Vel, det er kanskje et par år siden sist jeg kjøpte en ny, men neste år bør jeg nok. Jeg får ha dette innlegget bak i lillehjernen til den tid!

ps: gratulerer med den mørkeblå! :)

Siw sa...

Hurra! Det var sannelig ikke verst, at du faktisk fant EN som funka! For det er vanskelig! Jeg gjennomgår bare en slik skjærsild om jeg MÅ, vikrelig MÅ! Og kunn da ... Jeg er stor fan av Change, de har undertøy og bikinier som passer, med og uten støtte, bøyler, innlegg og det som trengs .. med doble spenn, brede seler, halterneck og ellers ønsket :) Men der koster de litt, så er det et plagg som sjelden ser dagslys er det kanskje ikke verdt å legge så meget i? Dog hjelper det selvfølelsen :) Lykke til med den blå, jeg er behørig imponert ... god sommerklem fra meg!

juni sa...

Undertegnede: Det var ikke ment å bli noe forskningsprosjekt, skulle være kjapt inn og kjapt ut trodde jeg. Men det er ikke bestandig at mine strømlinjeformer passer til de strømlinjene som er på plaggene i butikken ;))

Embla:Jeg skulle nok ønsket meg butikker med litt bedre utvalg her. Hvis klærne sitter bra så bruker jeg de lengre, og da veier det opp for at de koster mer.

Nå er jeg iallefall fornøyd, og håper det blir en stund til neste gang:)

Anonym sa...

Er temmelig håpløst med disse bikiniene, men heldigvis er det sånn at mange butikker selger single deler.. For ofte er det vel slik at passer toppen, passer ikke trusa.. og omvendt!
grattis med bikini, Håper du får tatt den i bruk!

juni sa...

Heisann og takk for det, etter alt det strevet bør jeg li fornøyd, og jeg satser på at jeg får tatt den i bruk i løpet av ferien.

Single deler er et must, ellers måtte jeg kjøpt to for å få en som passer ;)
God helg :)