søndag 30. mai 2010

Utfordring på svak arm

.
En av bloggene jeg leser fast er Emblas Flinke Pike.
Hun skriver personlig om hvordan hun jobber seg opp mot det livet hun vil ha, skikkelig fighter er denne jenta. Gir seg ikke om hun møter motgang:)

Og nå har jeg lovet henne et velduftende innlegg, eller, mer korrekt så har hun utfordret meg til å skrive et, og utfordringer må jo tas på strak  svak arm, ikke sant?

Det har seg nemlig slik at Britt Åse i Hagen på Hytta fikk en ide om å utfordre bloggere til å skrive om  syv gode ikke-parfymedufter. Utfordringen har vandret  veien via Fru Storlien til Embla, og er nå kommet til meg.
De tidligere nevnte har løst oppgaven på en utmerket måte, og jeg har funnet noen flere blogger som jeg ønsker å fortsette å lese, så langt er alt vel. Ettersom de har løst oppgaven så bra som de har gjort, så har de også "brukt opp" mange av de gode duftene.
Jeg vil jo nødig bli beskyldt for plagiat og velger da andre dufter,  jeg føler derfor et sterkt behov for en presisering før jeg går i gang med å presentere de gode
ikke-parfymeduftene jeg har valgt.

Jeg har ikke valgt duft ut fra hvordan den føles i nesen, men derimot ut fra hvilke asossiasjoner den gir meg.  
Sånn, der var det avklart, så da er det bare å gå i gang med
Junis Eau de Memories
topp 7 i vilkårlig rekkefølge..

Klatreskoene mine minner meg om mange fantastiske treningsøkter i veggen. De har trofast hjulpet meg opp veggen og jeg har ved hjelp av de, blant annet overvunnet høydeskrekken min. ... og de lukter som treningssko skal gjøre;)

Våt hund: Jeg har vokst opp med hund i huset, og lukten av våt hund minner meg om mange lange turer med hundene vi har hatt opp gjennom tiden. Beste turkamerat jeg kan få :)

Nyvasket hus: Duften forteller meg at jeg med god samvittighet kan gjøre akkurat hva jeg vil, nå er huset rent og pent.

Tørrfisk og da mener jeg ikke den tørrfisken sm ligger i små poser og som lukter som klatreskoene mine. Tørrfisken må henge ute! Lukter fantastisk og minner om en tid da lykken var at bestefar hentet ned en tørrfisk og banket myk til oss ungene :)

Lukten av nysteke Vafler minner meg om idrettstevner i barne og ungdomstien, jeg var veldig aktiv og har mange gode minner fra denne tiden. Og på alle stevnene ble det stekt vafler.

Hvitløk! Den beste maten lages med hvitløk og nytes sammen med familie og gode venner. Mmm lammelår, snegler, reker.... Mange gode minner

I denne sammenhengen kommer vi ikke utenom KAFFE. Jeg er nettopp blitt kronet som kaffeslave, og synes det er velfortjent :) Alt avhengig av humør og stemning har jeg forskjellige kaffevarianter jeg liker. Det kan dere lese mer om i inlegget mitt om kaffe.

Ja det var syv mer eller mindre liflige dufter, og nå skal jeg sende utfordringen videre ;)

Tenkerbell sladrer om livet, jeg humrer ennå når jeg tenker på innlegget ditt der du bytta stikkontakten selv, kostelig!!

Bergljot i Fjas fra sidelinjen, hvordan lukter det på sidelinjen? Gi meg syv gode etter egen definisjon :)

Tante Grønn, jeg tror du har alle sansene med deg når du skynder deg med museskritt.

Umulige Emilie forteller deg hva hun synes: En stinkende utfordring til deg ;)

Jeg Meg og Mitt Wonderwoman, hvordan er duftene der ennå-lengre-nord?

Dere er bloggere som jeg tror vil løse oppgaven på forskjellig måte, jeg håper dere tar utfordringen, blogger og sender den videre, og jeg venter i spenning på resultatet :)

Embla, takk for utfordringen :)
.

6 kommentarer:

WonDerWomAn sa...

Tok utfordingen jeg. Kom hjem fra byen og maskinen stod på så sjekket og klarte ikke la være å vente til i morgen. Moro :)

Bergljot sa...

Okei. I am in. Men må tenke litt...

Tenkerbell sa...

Mottatt, utført og sendt videre på veven :)

Takk for spark i rumpen her jeg ligger i hiet!

Siw sa...

Dette tok du på STRAK arm! :) Klem på deg!

juni sa...

Artig at dere tar utfordringen, jeg skal starte lesingen nå og ser fram til det :)

Embla: jeg prøver etter beste evne.

Umulige Emilie sa...

Sånn! Da er jeg ferdig også! Godt å være tilbake! Takk for et tupp i stumpen!!