mandag 17. mai 2010

Juni er klar, på sin måte :)

Da er hagen ryddet og raket. Vinteren er borte og våren er på plass i form av blomster i alle krukkene. Jeg har til og med laget et staudebed selv om jeg vet at det medfører en del ugressluking i løpet av sommeren, og jeg er ikke så flink til å følge opp sånt.
Jeg har vært på kirkegården og plantet, og på verandaen har det kommet en kasse med krydderplanter, det har jeg aldri hatt før.
Familiens skjorter av ulike slag er strøket og hengt opp, og mitt bidrag til morgendagens koldtbord er ferdig.

Alt dette har jeg gjort i løpet av to dager. Det er ikke perfekt, men det er godt nok :)

I tillegg har jeg gjennomgått en kleskrise i formiddag. Jeg hadde nemlig planlagt hva jeg skulle ha på meg i morgen, men da jeg prøvde skjørtet hadde det krympa der det lå innerst i skapet. Det er nok varmen de siste dagene som har forårsaket det;) har garantert ikke noe med matintak og manglende aktivitet å gjøre.
Jeg forbannet meg selv som ikke hadde sjekket dette mens det ennå var tid til en liten panikkhandel, men jeg var så opptatt med andre ting og var sikker på at jeg hadde prøvd det for noen uker siden...

Nå er ikke mitt utvalg av skjørt og kjoler det aller største, så jeg kan trygt si at valgmulighetene var svært begrenset. "It ain't over til the fat lady sings" tenkte jeg og klipte en kjole i to. Underdelen ble gjort om til skjørt , og jeg var en kjole fattigere.

Men morgendagens antrekk er i boks, og for meg er det godt nok;)

Ingen kommentarer: