tirsdag 4. mai 2010

Heia haue!

Kaffe er en viktig del av livet mitt, jeg har tidligere skrevet et innlegg om det og skal ikke gjenta meg selv. De som vil kan heller lese inlegget.
Iallefall er det nå slik at når jeg får besøk, eller venter besøk, så settes kaffen på. 
Så også i dag.

Jeg hadde avtalt med ei venninne at hun skulle stikke innom når jeg var ferdig på jobb, så det første jeg gjorde var å sette på kaffen. Da det ringte på var jeg akkurat ferdig, så jeg slo på trakteren og gikk ned for å låse opp. Det er ikke vanlig i nabolaget at ytterdøra er låst når det er folk hjemme, men ettersom jeg har en hund som stort sett går dit han vil og i tillegg åpner dører, så må ytterdøra mi alltid være låst.

Tilbake til kaffen... Da vi kom opp på kjøkkenet var det vått over alt: på kjøkkenbenken,  på gulvet og det rant kaffe ned langs siden på kjøleskapet.
Og ved siden av kaffetrateren sto kaffekanna som jeg hadde glemt å sette i trakteren da jeg gikk ned for å låse opp. Og siden jeg hadde tatt meg tid til å vise fram de nye gardinene jeg hadde hengt opp i går, ble det tid nok til å lage dam både her og der på kjøkkenet. For å bruke et uttrykk her nordfra "heia haue!!" (haue = hodet)

Vi fikk oss en god latter, og fikk etter hvert tørket opp og satt på ny kaffe :)

Jeg hadde ikke planlagt gulvvask i dag, men det var godt å sette seg ned med nyvaska gulv, nytraktet kaffe og nykjøpt formkake. Koselig ble det uansett:)

3 kommentarer:

Bergljot sa...

Et nyvasket gulv er ikke å forakte!

Umulige Emilie sa...

Haha.

Jeg gjorde det samme da jeg jobba på kafe. Hoff! Å moppe gulvet med kø ut døra kan være _litt_ stressende.

juni sa...

Nyvaska gulv er helt topp, tror nesten det blir ekstra rent når det forvaskes i kaffe :)

"Litt" stressende er vel et dekkende uttrykk ja.