fredag 28. mai 2010

I rettferdighetens navn. Hvor er fagforbundet??

Naboen er virkelig ivrig i hagen :)
Helt fra snøen begynner å tine holder han på med spade og spett for å fjerne snø og is på plenen.Han gjødsler, kalker, lufter, klipper og raker, og det er ikke en mosedott igjen når han er ferdig. Gjennom hele sommeren holder han gresset kort-kort og han har en slett og jevn gressplen uten dumper og steiner.

Juni & co sverger til det som kalles naturplen, det vil si at det som vokser får bare vokse så lenge det er grønt.  Vi raker bort løv og dødt gress om våren, og klipper anstendig ofte på sommeren sånn at den ikke blir helt "overnarurlig." I år har jeg virkelig slått på stortromma og anlagt staudebed, og sammen med en ripsbusk, noen store krukker og et par småbed ved veggen utgjør det hele beplantningen i Juni & co's hage.

Joda, jeg kunne nok ønsket meg en flott hage med mange busker, hekk og blomsterbed, men jeg kjenner meg selv og min bedre halvdel så godt at jeg vet at det ville bli et ork å holde ved like.

Men det er her livets urettferdigheter slår inn hvert år:
Vi, som ville vært fornøyd dersom plenen/naturflekken ikke ble grønn før i juni, har nå fått langt grønt gress som snart trenger klipping.  Åååå neiiii, hvem av oss skal klippe? Elle, melle....
Naboen stakkar, som har strevd og slitt  siden april med alle aktiveiteter som normale pleneiende nordmenn holder på med, har fortsatt brun plen som sikkert ikke trenger klipping før i juli.

Her burde et eller annet fagforbund se på skjevfordelingen av lønn for strevet :)
.

4 kommentarer:

Bergljot sa...

He he. Tiltredes!

Siw sa...

Hei :) Skal bare få si at jeg har gitt deg en utfordring og lenket til deg på bloggen min! Håper du vil kose deg med den, slik jeg gjorde. Lykke til! Klem :)

Umulige Emilie sa...

Jeh holder på! Kommer snart!!!

Umulige Emilie sa...

Men... Hva skjedde nå? Jeg skulle ikke kommentere her, men på det innlegget om dufter... Hrm. Mystisk.