torsdag 13. mai 2010

Feilkobling i loftsetasjen.

.
I morgen skal vi ha torsk i folie til middag, kunngjorde jeg ved middagsbordet i dag.
Jeg kan ikke akkurat betegnes som en mesterkokk, ikke en gang noe i nærheten, men torsk i folie kan alle lage, til og med mor.
Det fine med denne retten er at hver får sin egen middag pent pakket inn i folie. Her kan jeg legge det hver enkelt foretrekker, eller hver kan lage sin egen pakke med fisk, poteter, grønnsaker og krydder.

Så etter middag gikk turen til butikken. Ikke den lille, lokale rett over veien, men til den stooore noen kilometer unna. Den som har så godt utvalg i frukt og grønt.
Handlelappen var ferdigskrevet (jeg begynner å bli flink med denslags) og det var bare å starte seansen. Juni, innkjøpsmesteren, leste på handlelista.

Først ut var grønnsakdisken, gulrot, blomkål, broccoli... og så hadde de jammen ferdigskrellet løk. Det gråter jeg ikke akkurat over, ned i handlevogna med den. Og de tomatene så virkelig gode ut, trenger kanskje noen av de også.

Her begynte Juni innkjøpsmesteren å flytte fokuset fra handlelista til grønnsaksdisken, og for øvrig alle de andre diskene vi passerte.

Entrecote på tilbud, nakkekoteletter kan være fint å ha på lur i tilfelle været tillater grilling de nærmeste dagene. Og i så fall må vi ha hvitløksbaguetter. Ei pils til i kveld og ei til i morgenkveld, rakk det akkuret før klokka åtte. Har vi forresten kaffe hjemme?

Vi kom oss gjennom kassen uten kø, og fikk stablet handleposene i bagasjerommet på stasjonsvogna. Vel hjemme var det bare å begynne å stable varer.

Jeg må si at gleden var stor da vi endelig var ferdig.
Men akk, det ble en kortvarig glede da jeg oppdaget hva vi hadde glemt.
Torsk og folie!!

Snakk om å ha feilkobling i loftsetasjen ;)
.

3 kommentarer:

Siw sa...

Hehehehe! :) DET kjenner jeg igjen! Men planen var indelig god, da og du hadde jo gjort alle forberedelser - Well done! ;)

juni sa...

Takk for det Embla:) Gleder meg uansett til torsk i folie i dag.

Umulige Emilie sa...

Heh. Jeg glemte potetene til torsken her om dagen. Men jeg er så glad i poteter så jeg hadde noen halvfreshe helt bakerst i kjøleskapet. Så historien min likner ikke din i det hele tatt. Men vi hadde nåtorsk i folie på samme dagen... Nei. Det hadde vi vist ikke heller. Men jeg hadde laks i folie i går. Det var godt det og. Nam nam!