onsdag 28. april 2010

Velduftende Vårfloks og Forglemmegei

.
I dag kom denne ukas tilbud fra den lokale Hageland-butikken i posten. Det er bestandig så koselig med disse bladene, det er liksom et sikkert tegn på at nå er våren i anmarsj :)
Bladet er på åtte sider fulle av farger, nydelige stauder og små trær.
Jeg får så lyst til å gå ut i hagen, spa opp bedene og begynne plantingen med en gang.

I år ønsker jeg meg hekk mot veien, en tett hekk av busker med masse blomster. Nå tar det vel noen år før hekken blir sånn som jeg ser den for meg inne i hodet mitt, men et sted må jeg jo begynne, og da er katalogen til Hageland en fin plass.

Og så har jeg lyst på et staudebed, i det ene hjørnet av plenen. Jeg ser det for meg, med mange fargerike blomster, litt stein innimellom og gjerdet som bakgrunn. Og så en liten sittegruppe ved siden av.
Ja det blir bra, veldig bra :)

Hadde det bare sluttet å sne :))
.

Ingen kommentarer: