tirsdag 20. april 2010

Vårrituale

Mine vårfornemmelser vises først på soverommet.
Det første som skal til pers er klesskapet. Jeg tar alle klærne ut, det som er blitt for trangt, for vidt, har feil farge, eller det jeg av en eller annen grunn ikke kommer til å bruke, blir brettet og lagt i esker for bringing til Fretex.
Og ja, i løpet av et år greier jeg å både få klær som er for trange og for vide. Delvis skyldes det et fenomen som kalles jo-jo-slanking, og delvis skyldes det min evige optimisme når jeg handler klær i en slankeperiode.

Så er det noen klær og sko som overlever vårritualet mitt hvert år. De får fortsette å bo  klesskapet mitt et år til, og som bonus for god oppførsel får de være med på ferie til sommeren ;-)

Jeg vet akkurat når jeg skal begynne dette vårritualet. Det er når veien utenfor er bar, jeg har funnet fram sommersko, og jeg synes det oser vinter av resten av antekket.

Etter jobb går jeg i gang, og det må som regel flere runder med sortering til før jeg er fornøyd. Og dagen etter går turen innom Fretex, og er jeg heldig finner jeg en liten skatt i bokavdelingen på vei ut :) Men, jeg prøver å gå ut med mindre enn jeg hadde da jeg kom. Det er jammen ikke like enkelt hver gang, men det er jo litt av poenget med rydding.

Og i ettermiddag ligger innholdet i klesskapet utrygt...

Ingen kommentarer: