torsdag 1. april 2010

Den beste medisinen

I dag har jeg forlatt mann og hund.
Jeg tok meg en lang skitur helt for meg selv, sju timer var jeg ute i et fantastisk vær.
Noen fregner ble det også, et sikkert vårtegn :)

Grunnen til at jeg stakk av er at min samboer har hatt ryggtrøbbel siden tirsdag morgen. Eller "rygghaill" som vi kaller det her nord. Jeg er ikke en utpreget omsorgsperson, så etter to dager med pleie har omsorgen gått over til rastløshet og tendenser til dårlig humør, og jeg ble nødt til å finne på noe for å beholde husfreden.
Så jeg plasserte han i sofaen, med mobiltelefon og pc innen rekkevidde, full kaffekanne, og sjokolade og appelsiner nok til en hel uke.

Jeg hadde en fantastisk tur, gikk flere mil på ski, og kosa meg på fjellet med kaffe og sjokolade. Og et fantastisk solskinn!
Det beste var midlertid at da jeg kom hjem var "rygghaillet" nesten borte. Min samboer er nå oppe og går og klar for uteaktiviteter i morgen :)

Så da er det vel kanskje sant det min far sier at den beste medisinen for "rygghaill" er en skitur :)

2 kommentarer:

Umulige Emilie sa...

JEg synes det er ganske tøft at du inrømmer å ikke være en omsorgsperson.

For det er litt tabu å ikke ta seg av de syke.
Selv faller jeg vel innunder "omsorgsperson" MEN! Og det er et skikkelig MEN! Jeg orker ikke å dille og sulle med folk som syter og klager! JEg får helt fnatt!

F.eks. folk som skal syte over menssmerter men hverken vil ha varmepute eller Ibux!

Eller folk som er skrall pga. en fyllekule dagen før.

Jeg vil nok være en veldig kjip sjef å ha med å gjøre hvis en dukker opp fyllesyk på jobb.

Har også problemer med folk som pådrar seg skader ved å gjøre dumme ting... Som å stå på Snowboard i "svarte" bakker. Eller dra over nordpolen alene... Eller bli angrepet av bjørn.

Men å passe litt på randomly syke mennesker kan jeg. Så lenge de ikke syter for mye?

Hvor vil jeg med dette inlegget? Husker ikke helt! Men jeg synes det er så bra at du kan si at du blir lei syke kjærester! Og jeg synes det vitner om en viss omsorg og ikke minst selvinsikt at du skjønner at du må ut av huset!

XD

juni sa...

Enig med deg :) et visdomsord sier at "Du er ikke nødvendigvis syk selv om du våkner om morgenen og er sengeliggende"
Når det er sagt, så er det sjelden min samboer er syk, og han klager ikke heller, så han er en enkel pasient å forholde seg til. Men det holder allikevel med et par dager pleie, for begge to ;)