mandag 29. mars 2010

Hvor er gresset grønnest?

Et ordtak sier at gresset alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet.
Mange ganger ser det sånn ut, men jeg lurer på om det er lyset som spiller oss et puss :)
For et gjerde vil nødvendigvis kaste litt skygge og det kaster mer skygge jo høyere det er, og da kan gjerne gresset virke grønnere på den ene siden. Derfor har jeg ikke noe høyt gjerde, bare et lite et for å vite hvor grensa går, hva som er min side og hva som er naboens. Det er ikke bestandig like lett hvis det bare er tegna på et papir.

Så det har faktisk hendt at jeg har prøvd å beite på feil side av gjerdet, ikke noen suksess så langt, erfaringen har vært at gresset ikke smaker like bra der.
Sist var da jeg byttet jobb for en stund. Jeg ønsket det selv og syntes den nye jobben vrket mye mer spennende enn den jeg hadde. Jeg så fram til mer frihet i arbeidsdagen, og større mulighet til å påvirke. Så feil kan man ta :) Det ble slettes ikke som jeg hadde tenkt, arbeidsdagen ble et slit og jeg ønsket meg fort tilbake til gammeljobben. Og heldig som jeg var, fikk jeg den muligheten :)

Nå er jeg på nytt på vei over gjerdet, ikke like sikker på om det er et synsbedrag eller om gresset virkelig er grønnere og saftigere.. Det vil tiden vise :)
Kanskje det bare er slik at gresset alltid er grønnere på den siden det får mest pleie?

2 kommentarer:

Tenkerbell sa...

Jeg fant, jeg fant: enda en nording som kan bo i bloggelisten min og som jeg kan kose meg med over morgenkaffen :)

juni sa...

Så flott. Velkommen skal du være! Gleder meg å få bo hos deg:)