onsdag 13. oktober 2010

Taletrengt med skrivesperre og null fantasi

Om et par uker fyller en av mine beste venninner femti år, og det må selvfølgelig feires :)
Og da har det seg slik at det er Juni som skal til pers for å fremføre tale.
Akkurat det å fremføre en tale er bare morro, men jeg må jo ha noe å fremføre.
Jeg har prøvd og prøvd i flere uker, men greier ikke å få knota ned noe vettugt å si. Det er visst det som kalles skrivesperre.

Jeg har masse jeg vil si, for min venninne er ei fantastisk dame som er full av sprell.
Vi har vært venner i 25 år og jeg har hatt mange morsomme opplevelser sammen med henne, så det burde være nok å fortelle om.
Men så er det å få dette ned på papiret på en sånn måte at det også blir morsomt for de andre gjestene....
Og så vil jeg ikke bare stå rett opp og ned og fortelle heller.

Dama er femti!! Da må jeg legge sjela i framføringa også!!

Jeg lurte på om jeg skulle finne fram klær som vi har brukt opp gjennom tiden, og kle henne ut etterhvert som jeg forteller. Knytte minner til de forskjellige klærne...
Men vi er ikke helt samme størrelse.
Eller bare finne fram ting som minner meg om henne, og overrekke tingene etter hvert som jeg forteller.
Sang blir det ihvertfall ikke, der går grensa selv for meg (og sannsynligvis for de må høre på også)

Jeg regner med at gullegget blir lagt plutselig, i mellomtiden mottas gode råd med STOR takk

Ingen kommentarer: