fredag 8. oktober 2010

Hærlige ungdom.

Jeg har kjøpt meg kjole!
I seg selv er det en sensasjon, for jeg er absolutt ikke en typisk "kjoledame"
Men denne var litt tøff, i sort cordfløyel med glidelås foran og den passer fint til pologenser og tights.
Så nå har Juni begynt å bruke kjole på jobb.
Ikke hver uke da, kan jo ikke overdrive pyntinga heller, men i går var en av de dagene. Det var jo HELG :)
(jeg har nemlig fri i dag)

På slutten av arbeidsdagen skulle jeg holde to timer kurs for en gruppe ungdommer. Femten stykker såvidt passert tjue år. En kjempekoselig og veldig engasjert gjeng som jeg har hatt mye på kurs det siste halve året.
Jeg satt i kursrommet da de kom, og reiste meg for å hilse på og småprat litt før vi gikk i gang. Tida gikk fort, og etter en time skulle vi ha en liten pause. Jeg gikk ut av kursrommet sammen med de andre da en kollega ropte til meg "Juni du har halve rumpa bar!"

Jeg snudde meg og så at det stemte. Kjolen lå i fine folder oppover ryggen, og halve rumpa var bar. Den hadde sikkert krøpet oppover mens jeg satt, og så blitt hengende sånn. Utrenet kjolebruker som jeg er så tenkte jeg ikke på å glatte over da jeg reiste meg :)

Det var da en av ungdommene var kjapp og ropte tilbake,
 " Det gjør ikkje nåkka, ho har tajts under!"

6 kommentarer:

Rødhette sa...

Hehehe! Hadde det vært meg, hadde jeg dødd litt, tror jeg. Men morsom historie!

Therese sa...

Ouch... haha fornøyelig historie (i etterkant ;-) ) Nå måtte jeg smile!!

God helg!!

juni sa...

Jeg tror nok at pulsen økte litt med det samme, men jeg ler av det nå.
Ble en erfaring rikere, det lønner seg med tights i et glatt stoff hvis man ikke husker å glatte over enden når man reiser seg :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

He he, ja det er en egen kunst det å bære en kjole. Fint du hadde tights, da. Jeg sliter med at kjolen kryper oppover mens jeg går. Blir en veldig merkelig og antagelig iøyenfallende gange når man stopper opp hver femte meter og drar i kjolen...æsj

Siw sa...

Hihihii :) Tror sikket min puls også hadde økt betraktelig der og da! Men som ungdommen sa (tenk at jeg ikke lenger regnes som en!?) - du hadde jo tajts under! ;) Ingen fare. Phuu!...

juni sa...

Jeg satser på at når jeg blir voksen greier jeg å bære en kjole med stil. Men det er nå en ti- tolv år til ennå... ;)
Kanskje det er et marked for kjoler med snorer med små blylodd nederst i sømmen? noe lignende som det de sydde inn nederst i gardinene før i tiden.

Embla, vi kan heldigvis føle oss som ungdommer selv om vi ikke regnes i den gruppen lenger ;)