torsdag 20. januar 2011

Nyttig både for gammel og ung,

Som den ivrige nettbruker jeg er, har jeg også en Facebookprofil. I det siste har jeg sett at fler og fler hat tatt i bruk applikasjonen Places.
Den ene etter den andre sjekker inn på forskjellige plasser , hjemme, på butikken, i idrettshallen, på skolen, flyplassen og så videre. At man trenger en egen applikasjon for å fortelle det har jeg ikke helt forståelsen for.

Men jeg har etterhvert forstått at det er mer enn bare det.
For hvis du ikke gidder selv å fortelle hvor du er, så kan du bare overlate det til vennene dine. De kan nemlig også sjekke deg inn på plasser. Der du er, der du ikke er, der du burde ha vært og der du helst ikke skulle vært. En fordel dersom du ikke er så aktiv selv.

I tillegg er det en funkjson i Places som jeg virkelig ser potensiale i. Hvis du sjekker inn på en plass ofte, så vil du etter hvert få tilbud fra bedrifter/foretak i området.
Tenk bare hvor enkelt det blir for småbarnsforeldre som mangler barnehageplass. Bruk et par uker på å sjekke inn i nærheten av alle barnehagene i byen, og vips, der strømmer det inn med tilbud.
Eller de som står i sykehuskø. Eller eldre pleietrengende som mangler sykehjemsplass.
Som sagt, her er det virkelig et potensiale.

Hva skulle vi gjort uten Facebook?

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, ja det der skjønner jeg ikke, herregud så mye man skal holde på med. Men veldig god teori om barnehageplass. Hva om man henger mye rundt Stortinget?

juni sa...

Haha, at jeg ikke tenkte på det før. Her er det jo muligheter til å sikre både god lønn, og en trygg pensjonstilværelse :)

WonDerWomAn sa...

Har en profil selv også men føler meg ikke helt inne med den der "facebook-generasjonen" (som jeg kaller dem). Skjønner jo at det til tider kan være moro og koselig og veldig tidsfordrivende og sitte der men for min egen del må jeg kjede meg noe forferdelig for å sitte der time etter time (noe noen gjør). Jeg nekter å tro at gud og hver mann er interresert i hva jeg gjør og tenker og hvor jeg er (og ikke vil jeg at alle skal vite det heller).

Men uansett. Ramlet bare innom og takk for sist :)

juni sa...

Takk for sist, en stund siden nå. Koselig å ha deg tilbake :)

Jeg bruker Facebook stort sett til å dele med venner og familie som bor langt unna. Så er jeg selektiv med hva jeg deler med hvem, ikke alle får innsyn i alt jeg legger ut. Men de forskjellige funksjonene kan jeg greie meg uten :)