fredag 23. mars 2012

En vestkantlady gjesteblogger

I dag skjedde det igjen! En av de forferdelige innflytterne som har flyttet inn i området, ble betjent før meg ved delikatessedisken på Meny. Riktig nok sto hun der da jeg kom, men at en innflytter slulle bl betjent først er da litt for meget.
Hun bestilte varene på sitt gebrokne språk, og jeg snurpet munnen sammen i vrede da jeg hørte det. At de ikke kan lære seg språket når de kommer hit! Er ikke det normal folkeskikk? Jeg bare spør! Hun var jo umulig å forstå.

De er forresten over alt de innflytterne, på bussen trenger de seg forbi meg når jeg står i midtgangen og skal stemple kortet mitt. Ikke det at jeg tar kollektivtransport så ofte jeg har da råd til drosje, men av og til hender det at jeg tar buss eller trikk. Og disse innflytterne presser seg forbi selv om jeg stiller meg på tvers og prøver å stenge veien. Noe så frekt! Jeg snurper munnen og prøver å dytte de vekk.

De har invadert nabolaget også, jeg forstår rett og slett ikke hvordan de har råd til å kjøpe villaer i gaten der jeg bor. De driver nok med noe kriminelt. En av de prøvde til og med å snakke til meg, men jeg snurpet munnen sammen for hun var jo umulig å forstå.

Nei takke meg til, send de tilbake til Nord-Norge der de kommer fra.!

1 kommentar:

Tenkerbell sa...

Aaaaahahaha; ler og ler :)